הסעות תיירים

 

מאבק קשה מתחולל בין נתוני משרד התיירות לבין ציבור נהגי ההסעות בישראל. בעיקר אלה אותם הסעות תיירים משדה התעופה בן גוריון ואל שדה התעופה בן גוריון.

משרד התיירות מדווח על כניסה ויציאה של 3.5 מיליון תיירים לשנת 2012 ואילו באיגוד נהגי ההסעות אותם אלה שמובילים תיירים נכנסים ותיירים יוצאים. ואילו איגוד בתי המלון בישראל וכול הנהגים על רכביהם המתנהלים בענף ההסעות בישראל טוענים למספרים הרבה יותר נמוכים ממה שמפרסם משרד התיירות לגבי תיירות נכנסת ויוצאת מישראל כאשר השערים הגדולים שלה הם נמלי התעופה ובעיקר נמל התעופה בן גוריון.

מה שמעניין בכול הסיפור הזה הוא שנמל התעופה בן גוריון הפך להיות גם שער לרשות הפלסטינית דוגמת המקומות הקדושים כמו בית לחם וירדן ומצריים. ולכן טוענים ראשי איגוד ההסעות כי המספרים שהוצגו ע"י משרד התיירות שגויים הם.

נהגים רבים הממוקמים בשדה התעופה ואשר עיקר עבודתם מתרכז בהסעות תיירים הנכנסים ויוצאים מהארץ, לא יכולים להיות שותפים לחגיגת המספרים של משרד התיירות מאחר שתיירות המופנית אל אזורים אלה מרכזת את חברות ההסעות מירושלים בעיקר לקליטה ולפיזור של תיירים המגיעים למקומות אלה.

מסתבר כי התחזית של משרד התיירות לכניסה של תיירים דרך נמל התעופה בן גוריון עד לשנת 2015 תעמוד על 5 מיליון תייר. נתון זה מפתיע מאד את העוסקים בענף התיירות בישראל ובעיקר את שירותי ההסעות לנמל התעופה בן גוריון, מאחר ואין אפשרות קליטה של מספר רב כול כך למדינת ישראל יחסית לגודלה. ולכן כול הערכות הם עורבה פרחה.

www.in-tl.com